در پایان سپتامبر سال ۲۰۱۷ تعداد کاربران فعال ماهانه اینستاگرام به ۸۰۰ میلیون نفر رسید، این عدد در دسامبر ۲۰۱۶ چیزی در حدود ۶۰۰ میلیون کاربر فعال بود. در حال حاضر براساس آمار غیررسمی اینستاگرام چیزی در حدود ۱۸ میلیون کاربر فعال ایرانی دارد.(محتوا )ها را می‌توان در اینستاگرام منتشرکرد

 تم محتوا در اینستاگرام

استراتژی محتوا در اینستاگرام

هر کسب‌وکاری، فارغ از اندازه، صنعت یا مکان آن، اندوخته‌ای ارزشمند از محتواهایی دارد که می‌تواند در اینستاگرام منتشر نماید. خواه داستان‌هایی در مورد کارکنان‌تان، محتواهایی که مبتنی بر فرهنگ سازمانی شما هستند، یا دموهای محصولات، همواره سوژه‌ها و ایده‌های ارزشمندی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به صورت عکس یا فیلم منتشر کرد.

ساخت تم محتوا:

با بررسی اهداف خود و تعیین جنبه‌های برند تجاری‌تان و با به نمایش گذاشتن محتوای خود در Instagram می‌توانید محصولات، خدمات، اعضای تیم و فرهنگ مورد نظر شرکت خود را و همچنین همه موارد قابل ارائه‌تان را با پتانسیل غنی برای موضوعات مختلف در طول زمان در نظر بگیرید و به نمایش بگذارید.

هنگامی که شما یک لیست از تم محتوای خاص را که توسط توفان مغزی حداکثر افراد ممکنه، تهیه نمودید می‌توانید با کمک تصاویر و فیلم‌های خود در اینستاگرام به اجرا بگذارید.

برخی از شرکت‌ها در نمایشگاه محصولات و خدمات خود، به ارائه آموزش‌های عملی می‌پردازند و یا با رفتن به جهت مخالف و با ایجاد تابلویی غریب و تمرکز بر محصول خود آن را به عنوان یک قهرمان معرفی می‌کنند. خوراک پیراشکی رنگارنگ دانکین(Dunkin Donuts’ colorful feed) ، خود را در مرکز توجه قرار می‌دهد، و در مقابل با نشان دادن هر دو ارائه استاندارد و فصلی برای محصول خود و با گره زدن محتوای پستی به تعطیلات و رویدادهای مهم به تبلیغ پرداخته است.

همانطور که شما با توسعه و پیاده سازی استراتژی بازاریابی اینستاگرام برند تجاری خود را توسعه می‌دهید، شما به راحتی متوجه خواهید شد که از چه نوع محتوا، گردش کار و چه شیوه تعاملی برای کار خود استفاده کنید. دپارتمان تشکیل شده که با برند تجاری شما ایجاد شده همیشه در حال رشد است زیرا در اینستاگرام می‌تواند هر فعالیتی چالش برانگیز باشد، اما با استراتژی درست، شما قادر خواهید بود تا یک داستان قدرتمند برای گفتن داشته باشید و با تشویق به افزایش تعامل بر روی پلت فرم خود و فراتر از آن چه که در نظر خود متصور می‌شوید حرکت نمائید.

  تم محتوا در اینستاگرام

تعیین انواع محتوا و نسبت آن به یکدیگر:

در ابتدا اینستاگرام به عنوان یک برنامه به اشتراک گذاری تصویری شروع به کار نمود، اما پایگاه گسترده ای از کاربران خلاق در آن به انتشار همه چیز از جمله فیلم‌ها، گرافیک های با پسوند GIF و انیمیشن ها پرداختند. همانطور که شما نحوه قرار گیری مطالب خود را برنامه ریزی می نمائید، می‌توانید با در نظر گرفتن یک تعادل از انواع محتوا که شامل منابعتان است و با ایجاد تعاملی که می‌خواهید با مخاطبان خود داشته باشید به بهترین صورت جهت گسترش کارتان اقدام نمائید.

 اگر ویدیو شما را قادر می‌سازد تا داستان‌های جذاب برای گفتن در مورد محصول خود داشته باشید، این مورد را در مطالب خود بیشتر به کار برید. اگر شما از منابع زمانی، مهارت‌ها و یا سطح خوبی جهت اجرای ویدیو به راحتی بهره می جوئید و یا اگر در سطح شما آن چه که می‌خواهید در دسترس نیست، شما ممکن است روشی را انتخاب کنید تا به انتشار نمایش ویدئویی در تمام تبلیغات خود بپردازید و یا آن را برای مبارزات و تبلیغات خاص ذخیره نمائید.

 با ترکیب این موارد در اینستاگرام، کیفیت مسائل را بالا ببرید، و صرف نظر از زمان به کار رفته برای ایجاد بهترین محتوای مورد نظر و تبدیل آن را به ارزشی قابل ملاحظه، امکان پذیر نمائید.

 فراتر از برنامه شاخص خود، اینستاگرام چندین برنامه تکمیلی را که به شما که کمک می‌کند تا حتی با خلاقیت بیشتر پست‌های خود را تنظیم کنید، ارائه می‌دهد. مجموعه اینستاگرام از برنامه‌های شامل هایپر لاپس Hyperlapse))، طرح (Layout) و بومرنگ ((Boomerang، که کاربران را در ایجاد ویدیو به مرور زمان، کلاژ تصویر و تولید فایل های gif توانمند سازی می‌نماید، تشکیل شده است.

 این برنامه‌های مکمل اجازه می‌دهد تا به رندها و مصرف کنندگان به طور یکسان برای ایجاد هر چه بیشتر تنظیمات منحصر به فرد، و محتوای خاص Instagram حتی بدون طراحی یا ویدئو در سطح قابلیت‌های تولید شده در خانه بپردازند.

تنظیم یک تقویم محتوا، اما با انعطاف پذیری:

برای ایجاد و حفظ حضوری فعال در اینستاگرام، تعیین فراوانی که به وسیله شما ارسال خواهد شد، مهم است. سپس شما باید یک تقویم محتوایی ( content calendar) که چرخه آن را از طریق تم‌های خود و ادغام تاریخ‌های کلیدی و کمپین های توسعه تنظیم می نمائید، تهیه کنید.

 اینستاگرام یک تابع برنامه ریزی ندارد، و آن را اشخاص ثالث API با سطح دسترسی به چاپ و نشر مدیریت می‌نمایند، که به معنی آن است که شما می‌توانید پست‌های خود را با برنامه‌های واسط و نه به طور مستقیم در اینستاگرام و یا از طریق ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی ارائه دهید.

 گفته می‌شود که شما به راحتی می‌توانید محتوا (عکس، فیلم، نوشته شرح تصاویر) را از قبل آماده و با ایجاد یک تقویم محتوا آن‌ها را به موقع ارائه دهید به طوری که گویی یک تیم تولید محتوا دارید که خود می‌داند که هر پست باید چه زمانی ارائه شود.برخی از بهترین موضوعات تولید محتوا برای اینستاگرام خود به خود نمایان می‌شود، به خصوص اگر هدف شما این باشد که محتویات شامل فرهنگ سازی و یا حوادث داخل شرکت خود را ارائه دهید. با آماده سازی محتوا و تنظیم یک برنامه کلی که در پیش ذکر شد، شما می‌توانید با اجازه انعطاف پذیری در استفاده از فرصت زمانی که مابین آن‌ها رخ می‌دهد، بهره ببرید. در طول زمان برنامه ریزی شده، مطالب آماده برای انتشار به سرعت جهت استفاده در تعامل اجتماعی در زمان واقعی منتشر می‌شوند.

  تم محتوا در اینستاگرام

یک کارمند تولید محتوا داشته باشید:

اگر فالوورهای خود را به اشتراک گذاری محتوای خود که شامل برند تجاری‌تان است ترغیب نموده باشید، شما دسترسی به یک مخزن پر از طلا شامل محتوای بالقوه خواهید داشت. در بخش محتوا با استفاده از مطالب به اشتراک گذاری شده فالوورهایتان این اجازه را می‌دهد تا شما با پرورش تعامل مخاطبان و ایجاد انگیزه برای مخاطبان خود برای به اشتراک گذاشتن راه‌های خلاقانه خود را در تعامل با محصولات، خدمات و یا شرکت گسترش دهید.

 برند تجاری خود را با مخاطبانتان به اشتراک گذاشته و عکس‌های خود را در اختیارشان بگذارید. از نقطه نظر بهترین شیوه، این است که مطالب را با ادب و به درخواست کسی که از قبل اجازه به اشتراک گذاری (\”regramming\”) یک عکس را به شما داده است، ارسال نمائید. همیشه نام اعتباری عکاس اصلی را توسط mentioning در عنوان خود به دیگران بدهید، و طرفداران خود را با بینش چگونگی به اشتراک گذاشتن عکس‌های بیشتر که ممکن است در آینده شامل ویژگی‌های مشابه با برند تجاری‌تان است روشن سازید.

 شما می‌توانید مطالب تولید شده توسط کاربرانتان را در اینستاگرام با نظارت بر هشتگ (hashtags) برند خود و کسب و کارتان، مکانی را جهت ارائه کار خود پیدا کنید تا ابزار اینستاگرام با نظارت بر مشخصه‌های اجتماعی (Instagram monitoring tools) آن را به آسانی راه اندازی نماید.

 برای مثال یک انبار سفال (Pottery Barn) با استفاده از عملکرد بسیار عالی با از افزایش آگاهی برند تجاری خود با تشویق Instagrammers به استفاده از هشتگ mypotterybarn# به منظور انتشار عکس‌های خود و به اشتراک گذاری آن توسط برند تجاری خود پرداخت.

 هنگامی که regramming عکس مشتری، از انبار سفال مشاهده شده، با استفاده از عنوان در نظر گرفته شده، مخاطبان به اظهار نظر در مورد تصویر پرداختند، و اغلب با تعریف از عکاس برای همیشه آیتم انبار سفال را در لیست اشارات برجسته قرار دادند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *