تبلیغات در شبکه های اجتماعی یا همان Social Media Advertising به سرعت در حال رشد است و شبکههای اجتماعی زیادی برای صاحبان کسب و کار، این امکان را مهیا کردهاند که بهتر و سریعتر به کاربران هدف خود برسند. اینستاگرام نیز به طور رسمی به این بازی ملحق شده و این یک تصمیم بدیهی برای صاحبان کسب و کار است که از ابزارهای نوین تبلیغاتی که در دسترس قرار میگیرند، به بهترین نحو، بهره ببرند.
چه کسب و کارهایی باید تبلیغات در شبکه های اجتماعی را درنظر داشته باشند؟
تبلیغات در شبکه های اجتماعی به خصوص در اینستاگرام بصری محور است که امکانات جذابی برای عکاسی و اشتراک تصاویر در اختیار کاربران قرار میدهد. با توجه به امکان اشتراک، لایک و یا نظر دادن به یک پست، رسایی محتوای شما به صورت ارگانیک در دسترس بخش بزرگی از کاربران اینستاگرام قرار میگیرد.
کسب و کارهایی که به صورت بصری و در قالب تصویر قابل توصیف باشند، تصاویر محصولات و محتوا در دستههایی نظیر سبک زندگی (life-style) قادر خواهند بود که خود را در این شبکه اجتماعی به تصویر بکشند و به کاربران خود معرفی کنند. این استراتژی به کاربران این امکان را میدهد که پس زمینه کسب و کار را بهتر بشناسند، با کسانی که در آنجا مشغول به کار هستند و نحوه تولید محصولات آشنا شوند، و در کل با پشت صحنه کسب و کار، بیشتر آشنا شوند که این امر سبب افزایش اعتماد و وفاداری کاربران به برند خواهد شد. کمپانیهای فشن، برندهای لایف استایل، بلاگرها، مجلات و سایر بیزینسها که قابلیت توصیف بصری و اشتراک اینگونه محتواها را داشته باشند، موفقترین برندها در زمینه تبلیغ در اینستاگرام خواهند بود.
اینستاگرام جوی را برای بازاریابها بوجود آورده که بتوانند ارتباط نزدیک و قویای با مشتریها از طریق موبایل ایجاد کنند. محتواهای این نوع تبلیغات با تبلیغات سنتی متفاوت است و حجم محتوای کلیشهای در آن به مراتب کمتر است. اینگونه از مشارکت اجتماعی میتواند میزان دیده شدن در فضای دیجیتال را به شدت افزایش دهد. برای افزایش رسایی برند خود و تبلیغ مؤثر در اینستاگرام، این پنج نکته را رعایت کنید:
۱ – هدفتان را تعیین کنید
برای شروع هر کمپین تبلیغاتی در شبکههای اجتماعی، تعیین هدف باید مرحله اول باشد و به دنبال آن تعیین استراتژی برای رسیدن به این هدف که با در نظر داشتن این اهداف باید تعیین شوند.
آیا کسب و کار شما به تبلیغ در اینستاگرام برای بالابردن دنبالکنندگان خود علاقهمند است؟ آیا کسب و کار شما در ایران مستقر است و در نظر دارید در خارج از کشور نیز فعالیت کنید؟ وقتی اهداف تبلیغاتی شما مشخص شد، میتوانید به سمت اجرای کمپین تبلیغاتی خود گام بردارید.
۲ – دیدگاه خود را تثبیت کنید
با حضور قوی در این پلتفرم، اینستاگرام از امکانات بصری برای رساندن پیغام به کاربران استفاده می کند. کسب و کارها باید استراتژی متفاوتی برای حضور در شبکههای اجتماعی مختلف داشته باشند؛ بخصوص در اینستاگرام. در نظر بگیرید که این شبکهها چه دیدگاه خاصی برای انتقال پیام به کاربران خود دارند. وقتی دیدگاه برند برای فعالیت در یک شبکه اجتماعی خاص تثبیت شد، استراتژی محتوا روی آن بنا میشود.
۳ – استراتژی محتوای خود را تعیین کنید
استراتژی محتوا از اهداف و دیدگاه تثبیت شده در مراحل قبل تبعیت میکند و در کنار آنها حرکت میکند. هر محتوا و داستانی باید در قالب استراتژی محتوا نقل شود. در نظر داشته باشید که کاربران هر شبکه اجتماعی منحصر به فرد هستند، در نتیجه استراتژی محتوا برای هریک از آنها باید متفاوت با دیگری باشد تبلیغات در شبکه های اجتماعی در حالی که یک صدای واحد را در همه ی این شبکه ها حفظ می کند. با آنالیز میزان موفقیت هر پست متوجه خواهید شد که چه محتوایی بازخورد بهتری خواهد داشت و مطابق با آن کارتان را بهبود خواهید داد.
۴ – هشتگها را به کار ببندید
رسایی ارگانیک پستهای خود را با استفاده از هشتگهای داغ و مرتبط بالا ببرید. منابع اینستاگرام برای استفاده بهینه از هشتگها، برای افزایش رسایی و ارتباط با کاربران الهامبخش خواهند بود.
۵ – فرآیند بهبود را ادامه دهید
در هر دو مورد پستهای ارگانیک و تبلیغاتی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی موفقیت آنها باید تحلیل و مرتبا گزارش شود تا مشخص شود که چه چیزی بهتر نتیجه میدهد و چه پستهایی برای برند شما مناسب نیستند. ممکن است استفاده از یک هشتگ میزان بازخورد یک پست را نسبت به همان پست اما بدون هشتگ، ۳۳ درصد افزایش دهد یا استفاده از یک تصویر خاص نتایج را به طرز چشمگیری جابجا کند. با تحلیل و بررسی نتایج تلاشهایتان، می توانید پست هایتان را برای رسیدن به بهترین نتایج بهینه کنید.
ایران تبلیغ بزرگترین و معتبرترین پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران است که بین برندها و اینفلوئنسرها پل ارتباطی موثری را ایجاد کرده و میتوانید با استفاده از ابزارهای درست، اعتماد هرچه بیشتری را در اینفلوئنسرهای مناسب در اینستاگرام ایجاد کرده کمپینهای تبلیغاتی خود را اجرا کنید و میزان سودآوری خود را افزایش دهید.