شاید برای شما جالب باشد که تعداد کاراکترهای بهینه برای مطالب تحت وب بر سئو سایت به گونه ای تاثیر گذار است که گوگل در زمان رتبه دهی به سایت، نه تنها به سراغ محتوای سایت رفته و با بررسی آن ها، سایت شما را ارزش گذاری می کند .بلکه هر چه یک مقاله، جذاب تر و دارای مطالب جدید بیشتری باشد، از نظر گوگل، ارزش بیشتری دارد و در نتیجه رنکینگ سایت را بیشتر افزایش می دهد. اما در این مقاله قصد داریم مطلبی را عنوان کنیم که شاید کمتر به اهمیت آن توجه شده باشد و آن ، نقش نویسنده مقالات در رتبه بندی و بهینه سازی سایت است.

تعداد کلمات یک متن از نظر الگوریتم های گوگل مهم نیستند

هنگامی بر روی پست های یک سایت تحقیق کردند دیدند که متوسط زمانی که مردم صرف مطالعه پست های یک بلاگ می کنند هفت دقیقه می باشد که هفت دقیقه متوسط زمانی برای خواند مقاله ای با حدود ۱۶۰۰ کلمه می باشد. متوسط نشان می هد که این زمان ممکن است به دلیل کیفیت بالای یک مقاله باشد بنابراین در نهایت به این نتیجه رسیدند که متن هایی با تعداد کلماتی بین ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ کلمه، طول مناسبی برای پست های یک بلاگ هستند.

برای نوشتن مقاله ای مفید بجای تمرکز بر روی تعداد کلمه می بایست بر روی محتوای با کیفیت و مفید تمرکز کرد.

کنترل کاراکترهای مقاله با استانداردهای گوگل

یه مقاله خوب در سئو شامل ۳ بخش:

بخش اول:عنوان مقاله

طول عنوان مقاله شما بستگی به موضوع آن مقاله دارد و به اینکه در کجا قرار است نمایش داده شود. اگر تعداد کاراکترهای عنوان صفحات بیش از یک طول خاص باشد، در نتایج جستجو حذف می شود. عنوان در سه مکان کلیدی نمایش داده می شود که در زیر مشخص است:

۱) نمایش عنوان صفحه در موتورهای جستجو
۲) نمایش عنوان صفحه در مرورگرها
۳) نمایش عنوان صفحه در اشتراک گذاری شبکه‌های اجتماعی

در نتایج جستجو اولین چیزی که به چشم میخورد خط آبی رنگ با کلمات درشت تر است که عنوان صفحه را در خود جای داده است. شما باید با استراتژی سئو، بازدیدکنندگان را ترغیب کنید تا سایت شما را از میان دیگر نتایج پیشنهادی گوگل انتخاب کنند.طول بهینه بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر می باشد.

بخش دوم:متن اصلی مقاله

تعداد کلمات بهینه بدین معنی است که متن یک پست هم برای کاربران خوانا باشد (Readability) و هم از لحاظ سئو برای موتورهای جستجو مفید باشد. طبق آنالیز انجام شده  پست هایی که دارای ۲۲۵۰ تا ۲۵۰۰ کلمه بودند، بیشترین ترافیک بازدیدکنندگان را از سمت موتورهای جستجو دریافت کرده اند.

بخش سوم:متای توضیحات

حداکثر تعداد کاراکتر متای توضیحات تا قبل از تاریخ دسامبر ۲۰۱۷ تعداد ۱۶۰ کاراکتر بود اما در آپدیتی که گوگل در سال ۲۰۱۸ ارائه کرده، این تعداد به ۳۲۰ کاراکتر (دو برابر تعداد قبل) افزایش یافته است.

توجه: برای چک کردن طول عنوان و توضیحات، از وب سایت SEOmofo استفاده کنید.
برای تعداد کلمات یک مقاله رقم مشخصی را نمی توان در نظر گرفت، چیزی که مشخص است اینکه پستی با ۴۰۰ کلمه نمی تواند خیلی مفید و کاربردی باشد بخصوص برای مقالات آموزشی

-مقالات بلند به منزله بمباران کردن صفحه با کلمات کلیدی نیست بلکه به معنی نوشتن مطالب مفید و کاربردی با فرصت بیشتر(نسبت به مقالات ۵۰۰ کلمه ای) است

مطمئن باشید اگر مطالب های شما مفید و کاربردی باشند حتما بازدید کنند گان بسیاری را به خود جذب می کنند و در نتیجه باعث می شود موتورهای جستجو به سایت شما توجه ویژه تری داشته باشند.

اصول سئو در دنیای امروز بسیار با اصول آن در سال ‌های گذشته فرق می کند و این تغییرات روز به روز و با سرعت بالا در حال ادامه است. ما تلاش کرده ایم همواره از جدیدترین تکنیک‌های بهینه سازی وب سایت استفاده کنیم.

درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *