کسب درآمد از اینستاگرام، برندسازی را با روش های متنوع بیاموزید و بدانید کاربران به چه روش هایی برای کسب درآمد از اینستاگرام تلاش می کنند.

 

روش اول :

فروش مستقیم محصولات برای کسب درآمد از اینستاگرام. به احتمال زیاد خیلی از تولید کنندگان لوازم شخصی، مد یا لوازم تزئینی را می‌توانید در اینستاگرام پیدا کنید که تصاویر اجناس خود را منتشر می‌‌کنند، به فروش می‌رسانند و از اینستاگرام به عنوان یک رسانه رایگان برای تبلیغ محصولات خودشان استفاده می‌کنند. این روش زودبازده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

روش دوم:

تبلیغات برای کسب درآمد از اینستاگرام. در این روش افراد به تعداد قابل توجهی فالور دست پیدا می‌کنند و تبدیل به یک رسانه پر بازدید می‌شوند، سپس با قرار دادن تصاویر تبلیغاتی در بین محتوای منتشر شده، به درآمد خوبی می‌رسند. این روشساده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

روش سوم:

برندسازی برای کسب درآمد از اینستاگرام.برندها در این روش به صورت دائم روی محصول یا خدمات خاصی تأکید نمی‌کنند و به جای فروش مستقیم محصول، سعی در هدایت کردن مشتری به محل اصلی عرضه محصول خود که وب‌سایت یا فروشگاه است دارند. این روش اصولی‌ترین و بهترینروش کسب درآمد از اینتساگرام است.

روش چهارم:

خرید و فروش صفحات و فالور.  اگر چه این روش می‌تواند درآمد خوبی داشته باشد اما بدترین روش درآمد اینترنتی برای کسب درآمد از اینستاگرام است…

به هر روش که بخواهید  کسب درآمد از اینستاگرام داشته باشید، نیاز است که تعداد زیادی فالور داشته باشید تا حضور و تعامل مخاطبان صفحه شما را به یک رسانه‌ شخصی تبدیل کرده و به درآمد برسید.

استفاده از سایت یا وبلاگ شخصی:

اگر سایت یا وبلاگ شخصی دارید حتما آدرس یا آیکون اینستاگرام خودتان را در آن درج کنید، به این شکل مخاطبان سایت یا وبلاگ شما، در اینتساگرام هم دنبال کننده تصاویر به اشتراک گذاشته شده شما خواهند بود.

استفاده از سایر شبکه‌های اجتماعی:

 آدرس اینستااگرام خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی که در آن حضور دارید منتشر کنید. معمولا هر رسانه اجتماعی بر یک نوع مدل شبکه‌سازی تمرکز دارد. مثلا آپارات و یوتیوپ که روی ویدئو تمرکز دارد یا توییتر که میگروبلاگ است و..

 

برندسازی برای کسب درآمد از اینستاگرام :

تلاش کنید صفحه اینستاگرام خود را به یک برند متصل کنید، مثلا وب‌‌سایت یا فروشگاه  یا حتی نام شخصی خودتان. به این شکل اعتمادسازی و ارتباط بهتری با مخاطبان خواهید داشت.

دوستان خود را تگ کنید:

با تگ کردن دوستان خودتان در هنگام انتشار هر تصویر، عکس به اشتراک گذاشته شده در صفحه آن‌ها نیز منتشر شده و مورد توجه دنبال‌کنندگان آن‌ها نیز قرار می‌شود. دقت کنید در این کار زیاده روی نکنید، وگرنه به عنوان یک منتشر کننده اسپم شناخته می‌شوید

تصاویر بدون توضیح منتشر نکنید:

برای هر تصویر توضیح کوتاهی درج کنید، مخصوصا اگر نیاز است که بیننده بداند موضوع یا هدف عکس چیست. بیان کاملا غیر رسمی، ساده و خودمانی داشته باشید.

در توضیحات درج شده هشتک بزنید:

اینستاگرام قابلیت جستجو کلی را از طریق #هشتک به کاربران می‌دهد. هشتک را در کلمات کلیدی هدف فروش یا برند خودتان درج کنید.

از متن‌های کوتاه استفاده کنید

اینستااگرام یک شکبه‌اجتماعی مبتنی بر تصویر است. از متن‌های طولانی در قسمت کامنت‌ها اجتناب کنید.

کامنت‌های کاربران را حتما پاسخ دهید:

کامنت‌های کابران حتی انتقادات را حتما و دوستانه پاسخ دهید. تعامل با کاربران یک اصل مهم در هر کسب‌‌وکار اینترنتی به‌شمار می‌آید.

تصاویر با کیفیت و ویدئو‌های خاص تهیه کنید:

از تصاویر با کیفیت و فیلم‌هایی که خودتان تهیه کرده‌اید استفاده کنید. از تصاویر با نور کم، کیفیت پائین، کادربندی ضعیف یا آرشیو‌های وب استفاده نکنید. ویدئوهای ۱۵ ثانیه‌ای خلاقانه بسازید. این فیلم‌ها به دلیل حجم کم بسیار تاثیرگذارند.

حداقل استفاده از فیلترهای اینستاگرم را داشته باشید

اینستاگرم فیلترهای معروفی دارد که در هنگام اشتراک‌گذاری به شما در بهتر شدن عکس کمک می‌کند اما جالب است بدانید تصاویری که فیلترهای زیاد و غیرطبیعی در آن استفاده شده است، ۳۰ درصد کمتر لایک می‌خورند.

یک هویت واقعی و شناخته شده داشته باشید

از اسامی مستعار و ناشناخته در نام کاربری خود استفاده نکنید، اگر فروشگاه، فعالیت، سایت یا برندی دارید از همان اسم در نام کاربری استفاده کنید و در غیر اینصورت از یک اسم واقعی شناخته شده.

دیگران را فالو کنید

در شروع کار سعی کنید بیشتر شما دنبال‌کنند یا فالور دیگران باشید. افرادی را دنبال کنید که با هدف کاری و تجاری شما نزدیک باشند .

مطالب انحصاری و متفاوت منتشر کنید:

اگر اینتساگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی سایت یا فعالیت شماست، مطالب و محتوایی متفاوت از آنچه در حالت عادی تولید می‌کنید، در اینتساگرام منتشر کنید.

حتما آن نوع محتوا صرفا خاص اینستاگرام تهیه و تولید شود.

زمانبندی منظم برای بروزآوری داشته باشید:

بطور منظم، پیوسته و در ساعاتی خاص اینستاگرام خودتان را بروز کنید.

آمارهای کلی نشان می‌دهد ساعات پایانی روز و شب برای کاربران ایرانی بهتر است اما این یک قانون ثابت نیست.

این زمانبندی را از بازخورد و سلیقه کاربران صفحه خودتان استخراج کنید.

مطالب متنوع، سرگرم کنند و آموزشی منتشر کنید:

محتوای تصویری شما می‌تواند ترکیبی از عکس‌های جالب و شخصی، تصویر نوشته‌های آموزشی، فعالیت و رویدادهای خاص کاری یا حتی تصاویر طنز مرتبط با کار شما باشد.

رعایت این تنوع برای کاربر جذابیت بیشتری خلق می‌کند.

مناسبت‌ها و روزهای خاص را درک کنید

روز معلم، دانشجو، تولد ادیسون، روز جهانی کودک و.. می‌تواند موضوعات خوبی برای تولید محتوای تقویمی باشد.

این امر احساس بروز بدون و منطبق بودن فعالیت شما را به دنبال‌کنندگان اینستاگرام شما منتقل می‌کند.

کاربران را در انتشار محتوا مشارکت دهید:

مثلا می‌توانید کمپین‌های مختلف ایجاد کنید یا کد تخفیف ارائه دهید.

از دیگران بخواهید که با تگ کردن یا دعوت به فالو دوستان خودشان از کدتخفیف یا کمپین شما استفاده کنند.

از سامانه‌های اشتراک‌گذاری خودکار استفاده کنید:

سایت‌ها و سامانه‌هایی وجود دارد که به صورت خودکار سایر شبکه‌های اجتماعی شما را در صورت بروزرسانی صفحه شما در اینستاگرام، بروز می‌کند، یعنی این که پست‌های شما را به صورت خودکار در لینکداین، توییتر فیس‌بوک و.. منتشر می‌کند.

هیجان انگیز و خلاق باشید

مثلا برای ده هزارمین فالو کننده خودتان جایزه بگذارید، یا برای هزارمین لایک، فلان تخفیف را در نظر بگیرید.

در اینستاگرام فضای کاری غیر رسمی و غیر جدی خلق کنید.

به عنوان یک بستر کسب‌وکار، یک صفحه خلاق و انگیزه‌بخش داشته باشید.

از فضاهای دیگر کاری، فالور جذب کنید:

برای مثال در بسته‌های فروش یا خدمات خودتان آدرس صفحه اینستاگرام را درج کرده و از مشتریان بخواهید که تخفیف یا اطلاعات بیشتر را در اینستاگرام شما دنبال کنند، حتی از تبلیغات آفلاین، چاپی، محیطی و تلویزیونی خودتان هم می‌توانید فالور جذب کنید.

بازخوردهای کاربران را تحلیل کنید

این نکته مهم را فراموش نکنید که شما با هدف درآمدزایی در اینستاگرام فعالیت می‌کنید،

پیش‌نیاز مهم این امر ابتدا حضور و در مرحله بعدی تعامل دنبال‌کنندگان با شماست.

همواره بازخوردهای لایک ،کامنت‌‌ها، افزایش یا کاهش فالورها را تحلیل کرده و بر اساس آن تولید محتوا کنید…

موارد بسیار مهمی که باید در کسب‌ درآمد از اینستاگرام باید به آن توجه کنید

هرگز و هرگز لایک و فالور خریداری نکنید:

 اکثریت کسانی که لایک و فالور خرید و فروش می‌کنند از طریق ربات اقدام به جذب فالور می‌کنند.

اگر اینستاگرام به جعلی بودن لایک یا فالورهای شما پی‌ببرد، بلافاصله کاربری شما را برای همیشه مسدود می‌کند.

از نرم‌افزارهای جانبی و افزایش لایک استفاده نکنید:

این برنامه‌ها نیز نوعی ربات هستد که در نهایت اگر منجر به مسدود شدن حساب شما نشود، فالورهای غیر ایرانی و غیر واقعی به سمت صفحه شما هدایت می‌کند.

اگر برخی از صفحات را بررسی کنید، خواهید دید که بیش از ۱۰ هزار فالور دارند اما هر تصویر۱۰۰ لایک هم نمی‌خورد یا ۵۰ نفر کامنت نمی‌گیرد.

دلیل این امر جعلی بودن فالورهاست.

درآمد غیر مستقیم را ترجیج دهید:

 سعی کنید بازخورد گرفته شده از اینستاگرام را به سمت یک برند، یا فروشگاه سوق دهید و از آنجا کسب‌درآمد کنید.

به این صورت مشتری برند، همیشه مشتری باقی خواهد ماند.

از انتشار محتوای احساسی و جوگیر خوداری کنید:

 کشور ما مانند سایر کشورهای جهان همواره با چالش‌‌های اجتماعی، زیست‌محیطی و مدیریتی روبروست.

از مشارکت و انتشار اخبار اجتماعی با بار منفی و اخباری که منبع موثق ندارد پرهیز کنید.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *