ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی در سال های اخیر توانسته جایگاه بسیار خوبی در استراتژیهای بازاریابی محتوایی و دیجیتالی پیدا کند، آمارها نشان میدهد که ۶۳% از کسب و کارهای موفق در ابتدای شروع بازاریابی محتوایی از ویدئو استفاده کرده اند و ۸۳% از کسب و کارها به این معتقدند که استفاده از ویدیو مارکتینگ نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالایی دارد و همچنین استفاده از ویدئو در استراتژی برندسازی میتواند بسیار موثر باشد.
در این مطلب لیستی از مطالب آموزشی مرتبط با ویدئو مارکتینگ آماده کردهایم که امیدوارم مطالعه آنها بتواند به راه اندازی و پیشرفت استراتژیهای بازاریابی برندتان کمک شایانی کند.
ویدئو مارکتینگ (بازاریابی ویدئویی) چیست؟ اهمیت و مزایا
ویدیو مارکتینگ Video Marketing این روز ها خیلی بیش تر از قبل مورد توجه صاحبان تجارت های مختلف قرار گرفته است. آمارها حاکی از ان است که تا سال ۲۰۱۹ ویدئو ها ۸۰% ترافیک موتورهای جستجو را به خود اختصاص می دهند. اکنوان وقت آن است تا دست به کار بشوید و برای طراحی سایت خود اقدام به تهیه و تولید و انتشار ویدیو کنید. به این فرایند ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی گفته می شود و برای کسب و کارها و همینطور سئو وب سایت می تواند موثر باشد .در این مقاله ما ابتدا تعریفی از ویدئو مارکتینگ خواهیم داشت و سپس در مورد مزایا و اهمیت ویدئو مارکتینگ صحبت می کنیم و در نهایت نکات و ترفندهایی برای ویدئو مارکتینگ عنوان می کنیم. ویدئومارکتینگ چیست؟ معنی ویدئو مارکتینگ پیچیده نیست. در واقع بسیار هم ساده است: تولید ویدئو برای ارتقای نام برند، محصولات و خدمات در بازار. ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی یکی از روش های نوین داستان گویی است و به شدت کسب و کارها را تحت تاثیر خود قرار داده و شیوه اشتراک و اطلاع رسانی را متحول ساخته است. شاید قبلا ویدیو ها زیاد مورد توجه نبوده و افراد حاضر به صرف وقت برای آنها نبودند اما اکنون اوضاع تغییر کرده است و بسیاری از فروشگاه های مختلف اینترنتی تولید ویدیو را آغاز کرده و ویدیوها را در وب سایت خود و یا در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر می کنند تا از این راه جذب مشتری و کاربر بیشتری داشته باشند. طبق آخرین آمارها کاربران روزانه ۷.۵ میلیون ویدیو در آپارات و ۸ میلیارد فیلم در یوتیوب تماشا میکنند. به این ارقام تعداد بازدید ویدیوهای موجود در تلگرام و اینستاگرام را هم اضافه کنید! با این حساب به جرأت میتوانیم بگویم با کمک بازاریابی ویدیوئی شما میتوانید با صرف هزینهای مقرون به صرفه به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید…
ویدئو مارکتینگ چه تاثیری در سئوی وب سایت برندها دارد؟
بسیاری از بازاریابان محتوا همچنان از اهمیت ویدئو مارکتینگ در بهبود سئوی وبسایت غافل هستند. اما سوال مهم این است که بازاریابی ویدئویی چگونه بر بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستوجو تأثیر میگذارد و چگونه میتوان از آن در استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کرد؟ در ادامه چگونگی تاثیر محتوای ویدئویی بر سئوی وبسایت را تشریح خواهیم کرد. رتبه ویدئوها در صفحه نتایج موتور جستوجو (SERP) : طبق آخرین اطلاعاتی که از بهروزرسانی الگوریتمهای گوگل در اختیار است، صفحات دارای ویدئو، ۵۳ درصد بیشتر احتمال حضور در صفحه نخست نتایج جستوجو را دارند و به نوعی گوگل، نتایج ویدئویی را در اولویت قرار میدهد. البته همچنان هم تاثیر محتوای متنی در سئوی وبسایت را نمیتوان نادیده گرفت. بهترین روشها برای قرارگرفتن در صفحه نتایج ویدئویی گوگل، این است که ویدئوی شما باید کوتاه و کمتر از ۴ دقیقه باشد و همچنین دارای rich video snippets یا همان قطعات کوچک ویدئویی باشد. افزایش کلیک: تحقیقات نشان میدهد که نتایج جستوجوی دارای ویدئو، میزان ۴۱ درصد بیشتر از محتوای متنی کلیک میخورند. درصد زیادی از این کلیکها به دلیل همان rich video snippets ها هستند که در کنار نتایج جستوجو به نمایش درمیآیند. برای مثال یوتیوب به طور خودکار، این تصاویر کوچک را ایجاد میکند اما برای تاثیرگذاری در سئو نباید به یوتیوب برای انجام این کار اکتفا کنید چراکه ریچ اسنیپتهای ویدئویی کانال یوتیوب شما یا دیگر وبسایتهای اشتراک ویدئو، کاربر را مستقیما به آن سایت هدایت میکنند نه دامنه و وبسایت شما. بهترین روشها برای افزایش کلیک این است که ویدئوها را به همراه اسنیپتهای ویدئویی، مستقیما در وبسایت خود قرار دهید…
بازاریابی ویدیویی یکی از تاثیرگذارترین روشهای بازاریابی مدرن
میتوان گفت محتوای ویدیویی انقلاب بزرگی را در زمینهی تولید محتوا به وجود آورده است. از این رو بازاریابی ویدیویی یکی از جدیدترین روشهای بازاریابی مدرن است که بسیار اثر بخش بوده و به سادگی میتواند مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار دهد. نکته قابل توجهی که در ارتباط با بازاریابی ویدیویی وجود دارد این است که این روش سودآورترین روش بازاریابی دیجیتال است. از این رو میتوان محتوای ویدیویی را موثرترین ابزار موجود در عصر بازاریابی دیجیتال دانست. در ادامه این مطلب اهمیت بازاریابی ویدیویی از جنبههای مختلف مورد بررسی قرار میگیرند. تاثیر بازاریابی ویدیویی بر میزان فروش: اولین و مهمترین گامی که برای اجرای بازاریابی ویدیویی باید انجام شود افزودن ویدیوی محصول مورد نظر به صفحات فرود است. تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که افزودن ویدیوی مربوط به کاربرد محصولات میزان فروش آن را تا حدود ۸۰ درصد افزایش میدهد. طبق بررسیهای انجام شده محتوای ویدیویی میتواند فروش مستقیم محصولات را تحت تاثیر قرار دهد. زیرا ۷۴ درصد از مشتریان پس از تماشای ویدیوی محصول اقدام به خرید آن میکنند. بنابراین میتوان گفت که تهیهی ویدیوهای خلاقانه و هیجانانگیز میتواند اطلاعات بصری ارزشمندی را وارد مغز کرده و مشتری را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر محتوای ویدیویی تصاویر جذاب متحرک نیز میتوانند منجر به پیشبرد استراتژی بازاریابی محصولات شوند. محتوای ویدیویی نرخ بازگشت سرمایه را افزایش میدهد : هر چند تولید محتوای ویدیویی کار زمانبر و هزینهبری برای کسب و کارها است. اما جالب است بدانید که ۷۶ درصد کسب و کارها معتقدند که بازاریابی ویدیویی سبب افزایش نرخ بازگشت سرمایه در زمان کوتاهی میشود. از این رو برای تسریع ویرایش ویدیوها ابزارهای آنلاین و اپلیکیشنهای تلفن همراه به سرعت در حال توسعه هستند تا تولید محتوای ویدیویی را تا جای ممکن مقرون به صرفه کنند. نکته قابل توجه دیگری که در رابطه با محتوای ویدیویی وجود دارد این است که لزومی با بالا بودن کیفیت فیلمی که برای بازاریابی ویدیویی از آن استفاده میشود نیست. زیرا طبق تحقیقات انجام شده مردم حین خرید به محتوای فیلم بیشتر از کیفیت آن توجه میکنند…
دلایل اهمیت ویدئو در استراتژی تبلیغات / ویدئو مارکتینگ استراتژی
امروزه اکثر کسب وکار ها به طریق مختلف در فضاهای اجتماعی و شبکه های مختلف حضور دارند و هر یک از آنها نیز در شبکه های مختلفی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و … فعالیت دارند. اما آنچه در اینجا مورد توجه است، افزایش استفاده از شبکه هایی است که اغلب تصویر محور هستند. مانند اینستاگرام. بنابراین با گسترش حضور رسانه ها و افزایش استفاده از ویدئوها و کلیپ های تصویری، استفاده از آنها به عنوان یکی از مهم ترین ابزار در تبلیغات، بیش از پیش مورد توجه و تمرکز قرار گرفته است. حقیقت این است که تصاویر و ویدئو ها، در انتقال پیام، قدرت بیشتری نسبت به کلمات دارند و حرف های بیشتری را از طریق آنها می توان به مخاطب گفت و همچنین قدرت جذب مخاطبان بیشتری را دارند. افراد ترجیح می دهند به جای خواندن یک مقاله طولانی، یک تصویر یا کلیپ ببینند که از هر جهت برای آنان جذابیت بیشتری خواهد داشت و اغلب به زمان کمتری نیز نیاز است. در دنیای امروز، مردم توجه بیشتری به تبلیغات تصویری دارند و چنین ویدئو ها و کلیپ هایی، سهم بسیار زیادی از محتوای آنلاین را تشکیل می دهند. با توجه به پیام های اخیر از Convert With Content، نتایجی که از این افزایش حاصل می شود عبارتند از: ۱- ۷۴درصد از ترافیک اینترنت در سال ۲۰۱۷ شامل ویدئو ها و کلیپ ها خواهد بود. ۲- ویدئوها بیش از هر محتوای دیگری به اشتراک گذاشته خواهد شد. ۳-You Tube به عنوان دومین موتور جست وجوگر قدرتمند در دنیا مطرح خواهد شد. ۴-حدود ۸۳۳۳ ویدئو در هر دقیقه به اشتراک گذاشته خواهد شد. ۵ -۳۳درصد از دارندگان تبلت ها و تلفن های هوشمند، روزانه حدود یک ساعت مشغول تماشای کلیپ ها در دستگاه خود هستند. ۶-انتقال ویدئوها از طریق ایمیل نیز ۲۰درصد افزایش خواهد یافت…
ویدیو مارکتینگ و ۷ دلیل برای نیاز کسبوکارها به آن
همان طور که هر از چند گاهی در همه زمینهها تحولاتی رخ میدهد، در مارکتینگ هم شاهد تغییراتی هستیم که مسیر برنامههای بازاریابی کسبوکارها را تغییر داده است. ویدیو مارکتینگ یکی از مواردی است که اخیرا سبب تغییر و تحول در برنامههای کسبوکارهای بزرگ شده و تجربه نشان داده که دلایل بسیاری وجود دارد که هر کسبوکاری به ویدیو مارکتینگ رو بیاورد. در ادامه به ۷ دلیل میپردازیم که شما را هم قانع خواهند کرد: ۱. ویدیوها مستقیما روی افراد تاثیر میگذارند: چیزی که ویدیوها را مجزا میکند این است که قدرت صدا و تصویر را با هم دارند و به همین علت مستقیما روی افراد تاثیر میگذراند. ۲. فروش به تنبلترین خریداران: افرادی که در این عصر زندگی میکنند، آنقدر سرشان شلوغ است که به هیچ وجه حوصله خواندن متون طولانی را ندارند و به همین علت ویدیو انتخاب خوبی است که بواسطه آن، چنین افرادی را جذب کنیم. زیرا به واسطه ویدیو میتوانیم در مدت زمان کوتاه، حجم بسیار بالایی از محتوا را به مخاطبان خود انتقال دهیم. ۳. افزایش فروش: افراد با دیدن محصولات، راحتتر برای خریداری تصمیم میگیرند و همچنین صدا کمک میکند که همه توضیحات تکمیلی در مورد هم محصولات و هم خدمات بازگو شود. در نتیجه افراد همه چیز را در رابطه با محصولات یا خدمات شما در مییابند و همین کافیست که قدمی برای فروش بردارند. مقاله مرتبط: چرا نباید ویدئوهای خود را روی وردپرس بارگذاری کنیم؟ ۴. افزایش میزان اعتماد: هنوز خیلی از افراد فروش آنلاین را قبول ندارند و ویدیو مارکتنگ فرصت خوبی است که آنها را با نشان دادن درست محصول خود، قانع کنیم که از فضای امنی خرید میکنند. ویدیوهای معرفی محصولات و خدمات، روی زمان فعالیت فرد در وبسایت شما (Time on site) تاثیر مثبت میگذارند. همین افزایش زمان فعالیت در سایت، هم بر اعتماد موتورهای جستجو هم تاثیر مثبت میگذارد…
اهمیت ویدئو در دیجیتال مارکتینگ
چرا باید در ویدئو مارکتینگ سرمایهگذاری کنیم؟ امروزه ویدئو مارکتینگ به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شمار میرود و هرروزه به محبوبیت آن بین کاربران، افزوده میشود. شاید یکی از دلایل اصلی موفقیت این ابزار، گیرا بودن و البته امکان تلفیق محتواهای متفاوت اعم از عکس، فیلم و متن باشد. گرچه پیشرفت تکنولوژیهای جدید با هزینههای بسیار پایینتر در پروسه ساخت یک ویدئو نیز، در توسعه و شکوفایی این ابزار بیتاثیر نبوده است. در این مقاله سعی داریم به دلایل استفاده از ویدئو مارکتینگ در کمپین های تبلیغات اینترنتی بپردازیم و با جدیدترین ابزارهای کاربردی برای تولید محتوای ویدئویی آشنا شویم، با ویرلن همراه باشید: ویدئو مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ به چه شکل خواهد بود؟ گرچه ابزارهای ابتدایی تبلیغات ویدئویی همچنان به عنوان ابزاری قدرتمند در کمپینهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرند، در بازار داغ رقابتهای تبلیغات آنلاین شما باید با آخرین تغییرات همگام باشید تا از نرخ بالای بازده سرمایهگذاری یا همان ROI خود در این زمینه اطمینان حاصل کنید. در اینجا به آخرین پیشرفتها و ابزارهای تبلیغات ویدئویی میپردازیم: ویدئو پخش زنده یا ویدئو لایو: به لطف وجود سرویس های پخش همزمان و یا همان لایو استریمینگ در اکثر پلتفرمهای برتر شبکههای اجتمایی مانند فیسبوک و توییتر، این نوع ویدئوها بسیار محبوب شدهاند. طبق آمار، مخاطبان تا ۳برابر بیشتر به تماشای ویدئوهای لایو در مقایسه با ویدئویهای از قبل ضبط شده، میپردازند که این امر برای برندینگ کمپین تبلیغاتی شما مثل یک کلید موفقییت است. ویدئو واقعیت مجازی: یکی از جدیدترین گرایشهای دنیای تبلیغات است و در سال جاری پتانسیل ارتقا آن کاملا قابل پیشبینی است. فیسبوک اخیرا هدست واقعیت مجازی جدیدی را معرفی کرده است که بازاریابان مشتاقانه منتظر ورود آن به دنیای دیجیتال مارکتینگ هستند…
آشنایی با چند ایده جالب برای شروع یک بازاریابی ویدیویی تاثیرگذار
هر زمان که تکنولوژی یا برنامهی جدیدی شکل میگیرد، بازاریابان اولین نفراتی هستند که شروع به استفاده از آنها میکنند. به همین خاطر، بازاریابان به طور دائمی به دنبال رقابت و جلب توجه مخاطبانشان هستند. در حال حاضر، این تکنولوژی “ویدیو” است که به خاطر بازگشت سرمایهی زیادش مورد توجه بازاریابان بسیاری قرار گرفته است. امروزه آستانهی توجه مخاطبان بسیار کم شده است. ویدیو بهترین نوع محتوایی است که میتواند سریعا توجه مخاطب را به خود جذب کند. گزارشات نشان میدهد که نیمی از بازاریابان تصمیم گرفتهاند در سال ۲۰۱۷ از پتانسیل بازاریابی ویدیویی بهرهمند شوند. ایدههای تولید محتوای ویدیویی: بسیاری از بازاریابان میدانند که باید شروع به استفاده از بازاریابی ویدیویی کنند، اما آنها نمیدانند چگونه باید این کار را انجام دهند؟ از کجا شروع کنند؟ و چه نوع ویدیوهایی بسازند. ما در ادامه چند ایده برای شروع تولید محتوای ویدیویی به شما پیشنهاد میکنیم. اگر تازه شروع به کار کردهاید: همراه با تیم خود ویدیویی بسازید و به مشتریانی که جدیدا به شما اضافه شدهاند، خوشآمد بگویید. ویدیویی از نسخهی آزمایشی محصول خود بسازید. یک گیف متحرک از نحوهی عملکرد یکی از ابزارهایتان تهیه کنید. ویدیوهای ۱۵ ثانیهای از توصیفات مشتریان واقعی و وفادارتان تهیه کنید. اگر جزو کسبوکارهای متوسط هستید: معرفی کوتاهی از شرکت، ماموریت و دیدگاههای آن. ساخت فیلمهای آموزشی در مورد محصول و خدماتتان. ساخت ویدیوهایی راجع به مشتری و نحوه حل شدن مشکل او با خدمات شما. اگر کسبوکار حرفهای دارید: پستهای وبلاگی خود را به ویدیو تبدیل کنید. مصاحبه با اعضای کلیدی شرکت را فراموش نکنید. یک نسخهی نمایشی از محصول خود ایجاد کنید. ارائههای تخصصی از اعضای شرکت پخش کنید…
معرفی ۱۳ سایت برتر اشتراک ویدئو در ایران برای شروع ویدئو مارکتینگ موفق
ویدیو مارکتینگ امروزه بیش از سایر فرمت های انتشار مطالب در وب محبوب شده است و اکثر مدیران کسب و کارهای اینترنتی از طریق سایت های اشتراک ویدیوی ایرانی توانسته اند بازاریابی اینترنتی را برای سایت خود به خوبی انجام دهند و توانسته اند از این طریق خود را به کاربران اینترنتی معرفی نمایند. سایت های اشتراک ویدیوی ایرانی به کسب و کارهای اینترنتی این امکان را می دهند تا ویدیوی خود را بصورت رایگان آپلود کرده و از این طریق کاربران زیادی را جذب نمایند. با جستجوی در گوگل متوجه می شوید که سایت های زیادی وجود دارند که می توان فایل های ویدیویی خود را در این سایت های اشتراک ویدیویی منتشر نمود. در این مقاله قصد داریم بهترین سایت های اشتراک ویدیوی ایرانی را معرفی نماییم تا باعث رونق گرفتن هر چه بیشتر کسب و کار شما گردند. اشتراک ویدیو تبدیل به یک عادت روزانه در شبکه های اجتماعی و بسترهای اینترنتی شده است. اکثر افراد بصورت روزانه با استفاده از گوشی تلفن همراه خود ویدیوهایی را که در شبکه های اجتماعی دریافت می نمایند را به اشتراک می گذارند. اشتراک ویدئو در شبکه های اجتماعی تبدیل به یک روش کسب درامد برای افراد شده است. سایت های اشتراک ویدیو از همین طریق کاربران زیادی را جذب نموده اند و اعتبار سایت های خود را بالا برده اند. وقتی شما یک ویدیو را آماده می کنید و آن را در اینترنت و شبکه های اجتماعی منتشر می نمایید بدون دردسر و به راحتی ویدیوی شما در وب و شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و باعث هدایت کاربران به سمت سایت شما می شود. با اشتراک ویدئو می توانید به راحتی برند سازی نمایید و کسب و کار خود را به دیگران معرفی نمایید. البته ویدئوهای شما باید با کیفیت مناسب و دارای محتوای مناسبی باشند تا باعث عملیات بازاریابی اینترنتی بهتری برای شما گردد…
شبکه اجتماعی لینکدین به دنیای ویدئو مارکتینگ وارد شد
شبکه اجتماعی لینکدین Linkedin در میان کاربران فضای مجازی اکثراً به عنوان فضای برای کسب اطلاعات در حوزه کسب و کارها و تجارت و البته یافتن شغل جدید شناخته می شود. با وجود آنکه این شبکه اجتماعی اوایل امسال طراحی خود را بروز کرد، هنوز هم بسیاری از کاربران، لینکدین را یک شبکه اجتماعی مثل فیسبوک یا توییتر نمیدانند و به طور روزانه از آن استفاده نمیکنند. طبق آمار غیررسمی لینکدین بیش از ۴ میلیون کاربر فعال ایرانی دارد این در حالی است که سطح کیفی کاربران این شبکه اجتماعی از دیگر شبکههای اجتماعی همچون اینستاگرام و تلگرام بسیار بالاتر است. حال لینکدین قابلیت بسیاری مهمی را به شبکه اجتماعی خود اضافه کرده است و آن چیزی نیست جز پشتیبانی از ویدیوها! قابلیتی که از ماه گذشته تا کنون در لینکدین به شکل تست بود، اما حالا تمامی اعضای این شبکه اجتماعی میتوانند به آن دسترسی داشته و ویدیوهای خود را آپلود کنند. اپلیکیشنهای iOS و اندروید لینکدین هم از ویدیوها پشتیبانی می کنند. مایکروسافت، صاحب لینکدین، اعلام کرده که امکان استریم زنده را طی چند هفته آینده در اختیار کلیه کاربران قرار می دهد. از امکانات استریم زنده لینکدین میتوان به مطلع شدن از موقعیت جغرافیایی تماشاکنندگان ویدیو، تعداد نظرات، لایک ها و بازدید ها اشاره کرد. حتی امکانی فراهم شده که از دیده شدن ویدیوهایتان توسط شرکتهای بزرگ هم مطلع شوید. امکان پخش ویدئو در لینکدین باعث خواهد شد تا این شبکه اجتماعی وارد یکی از اصلیترین ترندهای فضای دیجیتال مارکتینگ یعنی ویدئو مارکتینگ Video Marketing شود. البته نباید فراموش کرد که لینکدین جزو آخرین شبکههای اجتماعی است که این قابلیت را اضافه کرده است. این ویژگی در حال حاضر برای تمامی کاربران ایران فعال نشده است و تنها برخی از کاربران از ابزار آپلود ویدئو بهرمند شدهاند…
آمارهایی جالب دربارهی Video Marketing
در بازاریابی محتوایی، ویدیو از سهم قابل توجهی برخوردار است و اهمیت آن در آینده بیشتر خواهد شد. با ما همراه باشید تا به بررسی به حقایقی جالب دربارهی ویدیو مارکتینگ بپردازیم: در سال ۲۰۱۹، ۸۰% از محتوای وب سایت ها را ویدئو تشکیل خواهد داد (Hubspot). 45% از شرکت کنندگان در نظرسنجی Hubspot، حدود ۱ ساعت و نیم در هفته را برای تماشای ویدیو در فیس بوک و یوتیوب صرف می کردند. متوسط کاربران اینترنت، ۸۸% بیشتر در وب سایت های دارای ویدیو وقت صرف می کنند (Cisco). 59% از افراد، ویدیوهای کمتر از یک دقیقه را تماشا میکنند (Wistia). به طور متوسط روزانه ۸ میلیارد ویدیو در فیس بوک و ۱۰ میلیارد ویدیو در اسنپ چت دیده می شود و ۹۵ میلیون تصویر در اینستاگرام پست می شود (Hubspot). بر اساس پژوهش Hubspot محتوای متنوع برای خوانندگان از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در واقع محتوای سمعی از محتواهای نوشتاری و محتوای بصری (فیلم و تصاویر) از محتوای سمعی برای مخاطب جذاب تر است (Hubspot). 76% از کاربران گفته اند: ویدیوهای جالب و جذاب برندها را با دوستانشان به اشتراک می گذارند (Invodo). 65% از افراد، پس از دیدن ویدیو، از وبسایت بازدید کرده اند (Forbes). 75% از ترافیک اینترنت در سال ۲۰۱۷ متعلق به ویدیوها خواهد بود (com). 70% از بازاریابان حرفه ای، ویدیو را بهتر از هر رسانه ی دیگری دانسته اند (Marketing Profs). هر ساله ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ویدیو تبلیغاتی به صورت آنلاین تماشا می شود.به صورت آنلاین تماشا می شود (iStock). هر دقیقه ۳۰۰ ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می شود (YouTube). در اینستاگرام عکس ها بیشتر از ویدیوها Engagement می گیرند. دلیل اصلی آن سرعت لود سریعتر آن ها نسبت به ویدیوها می باشد. حجم زیاد ویدیوها و سرعت اینترنت چالش های اصلی ویدیوها هستند (com). 92% از کاربران موبایل، ویدیوهایی که در موبایل تماشا می کنند را با دیگران به اشتراک می گذارند. تا سال ۲۰۱۸ نیمی از مردم دنیا اسمارت فون خواهند داشت (eMarketer). در حال حاضر نزدیک به ۱۶ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می کنند (معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات). اینترنت موبایل تماشای ویدیوهای آنلاین در یوتیوب را ۴۰ درصد افزایش داده است (YouTube)…
خلق ویدیوهای با کیفیت برای تبلیغات و بازاریابی ویدیویی با ۵ ابزار کاربردی
در روزهای نخست ورود شبکه های اجتماعی به عرصه کسب وکار بارگذاری مداوم مطلب در صفحه رسمی شرکت برای جذب مخاطب کافی به نظر می رسید. با این حال به موازات گسترش این پلتفرم ها و استقبال مردم، نیاز به خلق محتوای تصویری باکیفیت و جذاب بیش از هرزمانی حس شد. در حقیقت اکنون تولید محتوای باکیفیت برای اطمینان از جلب توجه کاربران به پیام برندمان ضروری است. به همین دلیل امروزه اغلب برندها از تصاویر باکیفیت و نقل قول های مرتبط با کسب وکارشان در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. متاسفانه با پیشرفت شبکه های اجتماعی دیگر روش های سنتی برای جلب توجه و جذب مخاطب کافی نیست. نسل جدید شبکه های اجتماعی اغلب از الگوریتم های هوشمندی در جهت معرفی مطالب به کاربران شان استفاده می کنند. به این ترتیب برای بازاریابی و تبلیغات در این پلتفرم های اجتماعی باید از سلیقه کاربران آگاهی داشت. خوشبختانه این اطلاعات در بازه های زمانی مشخص از سوی شبکه های اجتماعی منتشر می شود. به این ترتیب بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی فرمت ویدئو به حساب می آید. بی تردید خلق ویدئوهای زیبا و جذاب نیازمند استفاده از ابزارهای جانبی مناسب است. در این زمینه بازهم شانس یار اهالی کسب و کار است. به این ترتیب اکنون در مارکت های مختلف ابزارهای گوناگونی برای ضبط و ویرایش ویدئو وجود دارد. در ادامه به بررسی پنج نمونه از بهترین ابزارهای این زمینه خواهیم پرداخت. ۱- کانوا : کانوا برای سال ها یک ابزار طراحی گرافیکی محبوب بوده است. این ابزار از سوی بازاریاب های حرفه ای و حتی افراد عادی برای خلق ویدئوهای زیبا مورد استفاده قرار می گیرد. اخیرا این برند نسخه جدید از نرم افزار خود تحت عنوان Canva Animator را روانه بازار کرده است. این ابزار جدید علاوه بر امکانات ویرایشی به کاربران توانایی افزودن انیمیشن های زیبا در شش قالب متفاوت را نیز می دهد…
۶ نکته مهم در بازاریابی ویدیویی برای تاثیرگذاری بیشتر
اغلب افراد حرفه ای در بازاریابی به شما خواهند گفت که محتوای ویدئویی به سرعت در حال افزایش است و سیسکو (Cisco) پیش بینی کرده است که ویدئو تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰درصد ترافیک اینترنتی در جهان را تشکیل خواهد داد. در صورتی که کمپین بازاریابی ویدئویی به نحوی استراتژیک صرف نظر از فیلمبرداری در خانه یا استفاده از یک شرکت ویدئویی سهامی اجرا شود، می تواند اذهان میلیون ها نفر را در زمانی کوتاه درگیر نماید. تأثیر برند خود را در سال ۲۰۱۸ با بهترین روش های ذیل بیشینه سازید. ۱- مخاطبان خود را به سرعت مجذوب کنید. پارسال اغلب متخصصان بازاریابی ویدئویی به شما می گفتند که قبل از دست دادن علاقه مخاطبان خود، حدود ۱۰ثانیه فرصت دارید. واقعیت در سال ۲۰۱۸ این است که شما زمانی بسیار کمتر از آن، یعنی عملا حدود سه ثانیه فرصت دارید. مردم محتوای زیادی برای انتخاب در اختیار دارند. اگر نگاره سازی و عنوان تان فورا جلب شان نکند، آنها را از دست خواهید داد. چند ثانیه اول آغازین یک ویدئو دقیقا همانند تیتر یک یادداشت وبلاگ متنی یا ایمیل است. شما ازاین چند ثانیه استفاده می کنید تا فورا توجه بینندگان را جلب و وادارشان کنید بخواهند بیشتر بدانند. ۲- داستانی را برای مخاطبان خود نقل کنید. داستان سرایی یکی از مؤثرترین روش ها برای انتقال پیام هاست. از ویدئوهای خود برای این منظور استفاده کنید. پیامی را خلق کنید که مانند داستانی با چرخه شروع، میانی و پایان عمل کند. سعی کنید احساسات بینندگان خود را برانگیزانید. لازمه این کار آگاهی از مخاطبان تان و درک این واقعیت است که آنها به چه چیزهایی اهمیت می دهند و می خواهند. شما باید قادر باشید با آنها ارتباط برقرار و نحوه جای گرفتن محصول یا خدمت خود در زندگی شان را درک کنید…
راهکارهای اصولی برای استراتژی ویدئو مارکتینگ موفق
اگر از بازاریابان معمولی در مورد استراتژی ویدئو مارکتینگ آنان در حال حاضر بپرسید احتمالا پاسخی نمی گیرید و یا اینکه آنها سعی می کنند با پاسخ هایی نامرتبط از شر شما خلاص شوند. اگرچه اکثر بازاریابان به عنوان یک دانش اولیه براهمیت ویدئو واقف اند و حتی ممکن است ویدیوهایی را به شکل منظم در شبکه های اجتماعی پست کنند ولی معمولا هیچ هدف و مفهومی پشت این کار آنان وجود ندارد. ولی شکی نیست که ویدیو در بازاریابی امروز نقشی مهم و اساسی دارد. امروز مردم یک سوم از وقتی را که در فضای مجازی سپری می کنند به تماشای محتوای ویدئویی آنلاین اختصاص می دهند. و هرجایی که بیننده بیشتری داشته باشد، تبلیغات پولی نیز به آن سمت می روند. طبق آمار ۸۱ % از کسب و کارها از ویدیو به عنوان ابزار بازاریابی استفاده می کنند که این آمار بیشتر از ۶۳ درصد سال ۲۰۱۷ است و ۸۱ درصد از مردم با دیدن ویدیوی تبلیغاتی برندها متقاعد به خرید یک محصول یا خدمت شده اند. بنابراین سوال اصلی این است که چگونه یک استراتژی ویدیو مارکتینگ اجرا کنیم که به ما در تعامل بیشتر با مخاطبان و دستیابی به نتایج بیشتر کمک کند؟ پس با گام های ایجاد استراتژی بازاریابی ویدیویی با ما همراه باشید: مخاطبان خود را بشناسید و برای کمپین خود اهدافی در نظر بگیرید. همه ی کمپین های موفق بازاریابی باید با تحقیق شروع شوند. چه کسانی را هدف قرار داده اید؟ چه نوع محتوایی میان آنها پرطرفدار است و معمولا از چه کانالهایی استفاده می کنند؟ ساخت بهترین محتوای ویدیویی و پرداخت مبلغی برای پخش آن در وبسایت هایی که مخاطبان شما از آنها بازدید نمی کنند هیچ فایده ای ندارد. و مهم تر از همه با یک کمپین بازاریابی ویدئویی خاص به دنبال دستیابی به چه هدفی هستید؟ آیا به دنبال ایجاد آگاهی، فروش، افزایش ترافیک یا همه این موارد با هم هستید؟…
۳۷ آماری که درباره ویدیو برای سال ۹۷ باید بدانید
همزمان با تکامل بازاریابی ویدئویی، گرایش کاربران به این رسانه نمایانتر شده است. در ادامه متن آمار جالبی از بازاریابی ویدئو در اختیار شما قرار میدهیم که به راحتی میتواند نظر هر کسی را در مورد ویدئو عوض کرده و آنها را مجاب به استفاده از پروژههای ویدئویی در فرایند بازاریابی کند. آماری از حجم بازاریابی ویدئویی. ۸۲% کاربران توییتر، محتوای ویدئویی این شبکه را تماشا میکنند. یوتیوب بیش از یک میلیارد کاربر دارد، تقریبا یک سوم کل کاربران اینترنت. ۴۵% مردم هفتهای یکبار و معمولا بیش از یک ساعت در فیسبوک و یوتیوب، ویدئو تماشا میکنند. روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون ساعت ویدئو در یوتیوب مشاهده میشود. محتوای ویدئویی بارگذاری شده در طی ۳۰ روز، بیش از کل محتوایی تولید شده توسط شبکههای بزرگ تلویزیونی در آمریکا طی ۳۰ سال اخیر بوده است. ۸۷% بازاریابهای آنلاین از محتوای ویدئویی استفاده میکنند. هر ۶۰ ثانیه، ۷۲ ساعت ویدئو در یوتیوب بارگذاری میشود. یک سوم کل فعالیتهای آنلاین صرف تماشای ویدئو میشود. بیشترین میزان دسترسی و ضریب نفوذ ویدئو متعلق به عربستان صعودی است. (۹۸%) ۸۵% مخاطبان اینترنت، ویدئوهای آنلاین تماشا میکنند. به گزارش نشریه فوربز و بر اساس بررسیهای سیسکو تا سال ۲۰۲۱ هر ثانیه یک میلیون دقیقه (۱۷ هزار ساعت) محتوای ویدئویی در اینترنت منتشر خواهد شد. گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال بیشترین حجم تماشاگران ویدئوهای آنلاین را تشکیل میدهند و آقایان ۴۰% بیشتر از خانمها وقت خود را صرف تماشای ویدئو در اینترنت میکنند. بر اساس آمار فوربز، بیش از ۵۰۰ میلیون نفر (نیم میلیارد)، روزانه سرگرم تماشای ویدئو در فیسبوک هستند…
چرا ردبول لقب قهرمان بازاریابی ویدیویی را در جهان دارد؟
(بررسی روند تغییر استراتژی بازاریابی ویدئویی برند ردبول) با توجه به پیشبینیهای انجام شده در سالهای آینده، داشتن یک استراتژی قوی برای بازاریابی ویدئویی رمز موفقیت در دنیای امروز است. بنابراین در کنار برندینگ، داشتن یک استراتژی بازاریابی مناسب نیز اهمیت زیادی خواهد داشت. هر چند بسیاری از برندهای معروف دنیا از محتوای ویدئویی برای پیشبرد استراتژی بازاریابی خود استفاده میکنند. اما در این میان برند ردبول با ایجاد تحولی بزرگ در روند بازاریابی ویدئویی موفق شده است توجه همه را به خود جلب کند. در ادامه به بررسی روند تغییر استراتژی بازاریابی ویدئویی برند ردبول میپردازیم. ردبول : قهرمان بازاریابی ویدئویی جهان. در سالهای گذشته محتواهای ویدئویی برند ردبول بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده است. به عنوان مثال سقوط آزاد Felix Baumgartner از ارتفاع ۱۲۸ کیلومتری که مربوط به پروژه ردبول استراتوس بود، نمونهای از این ویدئوها است. پخش زنده این ویدئو در ۱۴ام اکتبر سال ۲۰۱۴ بیش از ۹٫۵ میلیون بازدید را به خود اختصاص داد و همزمان در یوتیوب نیز رکورد بیشترین بازدید ویدئو را ازان خود کرد. با توجه به مثال فوق میتوان یکی از دلایل موفقیت بازاریابی ویدئویی برند ردبول را جذابیت و هیجان انگیز بودن محتوای آن دانست. بازاریابی ویدئویی برند ردبول. اگر نگاه دقیقی به نرخ بازدید محتواهای ویدئویی که برند ردبول برای پیشبرد استراتژی بازاریابی خود تهیه میکند داشته باشید. متوجه خواهید شد که در ۹ ماه از سال گذشته این برند رتبه اول میزان بازدید از ویدئوهای یوتیوب را به خود اختصاص داده است. البته لازم به ذکر است که در سه ماه اولیه سال نیز با واگذاری رتبه اول به برند لگو، جایگاه دوم را کسب نموده است. به عبارت سادهتر میتوان گفت هر چند محتوای ویدئویی برند ردبول ماهانه هزاران کامنت و میلیونها بازدید به خود اختصاص میدهد…
۹ رویکرد مرتبط با ویدئو مارکتینگ در سال ۲۰۱۹
جنبش محتوای ویدیویی چند سالیست که در فضای وب به راه افتاده است. در این میان، شبکههای اجتماعی نیز نقش پررنگتری در انتشار ویدئوها ایفا میکنند. اهمیت ویدیو برای شبکههای اجتماعی بسیار زیاد است. از اینرو در این نوشتار ۹ روند برتر در حوزه محتوای ویدیویی شبکههای اجتماعی در سال ۲۰۱۹ ارائه میکنیم. ۱- اکثریت کاربران ویدیو را به خواندن ترجیح میدهند. اولویت کاربر منجر به انفجار ویدئویی در بازاریابی محتوا خواهد شد. ویدئو برای تبدیل و تولید، منابع بیشتری نیاز دارد. بسیاری از خریداران بالقوه نمیخواهند با فروشندگان صحبت کنند. این دقیقا جایی است که ویدیو میتواند در مراحل بعدی تاثیر داشته باشد و به جای فروشندگان صحبت کند و تاثیر گذار باشد. محبوبیت ویدیو نیز بدین معنی است که محتوای بیشتری باید در بالای قیف در فرمت ویدیو باشد. این امر در تجارت کسب و کار-مشتری B2C تقریبا آشکار است. اما در تجارت کسبوکار-کسبوکار B2B نیز مهم است چرا که کسبوکارها نیز مردم هستند. محتوای ویدیویی احتمالا بیشتر از سایر انواع محتوا مخاطبان را در منطقه راحتی خود حفظ میکنند و منجر به تفکر انتقادی و اصطکاک کمتر میگردد. ۲- کیفیت محتوا بسیار مهم است، اما کیفیت تولید آنقدرها مهم نیست. کیفیت تولید و جنبههای فنی باید خوب، و نه در حد کلاس جهانی باشد. کیفیت تولید بهتر با اعتماد بیشتر مرتبط است؛ اما نمیتواند جایگزینی برای کمبود محتوا باشد. بنابراین، فیلمهای لایو، ضبط وبینار، و سایر فیلمهای ویدئویی با کیفیت خوب درصورتی مفید و اثرگذار هستند که محتوا بشخصه جذاب و غنی باشد. ۳- برندها شروع به تفکر استراتژیک در مورد ویدیو کردهاند. چگونه فرمتهای ویدیویی و کانالهای مختلف میتوانند از یکدیگر پشتیبانی کنند. چگونه محتوای ویدئویی را بسازیم، گسترش داده و با سایر فرمتهای محتوا ترکیب کنیم. پیدا کردن بهره گیری بیشتر از ویدیوها تبدیل به ترندی اساسی در این حوزه شده است و برنامهریزی استراتژیک در این زمینه را ایجاب کرده است…